Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zgoda

SOUTH DAKOTA airplane

South Dakota, najmniej zaludniony stan w USA. Dziesiąty pod względem produkcji kukurydzy w całym kraju. Przebiega przez pasmo górskie Black Hills, ale przejdźmy do sedna...

Najważniejsza i chyba najsłynniejsza atrakcja południowej Dakoty to Mount Rushmore National Memorial.

po więcej informacji kliknij tutaj

To wykute w skale głowy czterech prezydentów USA: od lewej George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt i Abraham Lincoln. Góra położona jest właśnie w Black Hills. Znajdziecie tu oczywiście visitor center, sklep z pamiątkami i biżuterią, restauracje i lodziarnie. Lody mają przepyszne 😋😋😋. Biżuterię przepiękną i w przystępnych cenach (zachęcam Panów do zakupów😃). Spacer zajął nam około 45 minut. Wyjeżdżając z tego miejsca skorzystaliśmy z przejażdżki po Iron Mountain Road (urokliwej trasie, na której znajdują się drewniane mosty nazywane Pigtail), z kąd dotarliśmy do Tunelu/ Scovel Johson Tunnel, jedyny z którego widać głowy czterech prezydentów. Ważna informacja dla leniwych - NIE TRZEBA NAWET WYSIADAĆ Z AUTA 😀😃!!!

Około 30 minut z Mount Rushmore znajduje się Pomnik Szalonego Konia / Crazy Horse Memorial. Pracę nad rzeźbą rozpoczął rzeźbiarz polskiego pochodzenia Korczak Ziółkowski w 1948 roku. Dziś jego pracę kontynuuje jego rodzina. Na miejscu znajdziecie tu oczywiście visitor center, restaurację, sklep z pamiątkami i muzeum obrazujące historię życia rzeźbiarza... Spędzić tu możecie godzinkę, dwie. Wszystko zależy od tego, jak bardzo zainteresuje was to miejsce...

Godzinę jazdy samochodem od Crazy Horse możecie, a nawet napisałabym MUSICIE zatrzymać się w miasteczku Deadwood !!!

To pierwsza z osad poszukiwaczy złota. To miejsce jest urokliwe, pełne restauracji ze smacznym jedzeniem, sklepów, destylarni, Casyn i oczywiście "Saloonów", jak przystało na "tamte" czasy. Zatrzymaliśmy się tu tylko na obiad, a zostaliśmy do kolejnego dnia 😀😁😄.

Spędziliśmy noc w Bullock Hotel (stary i historyczny hotel w tamtych rejonach). https://www.historicbullock.com/

W mieście panuje cudowny, luzacki klimat. Tamtego dnia dopisywała nam pogoda. Charakterystyczne są budynki mieszczące się na głównej ulicy miasta. Jest to niewątpliwie jedno z miejsc, do których moglibyśmy wrócić nawet jutro😂. Niestety trochę za daleko, nawet na weekendowy wypad 😒😕😞...

Custer to kolejne z miejsc, gdzie zatrzymaliśmy się na noc. Tym razem zdecydowaliśmy się na Motel:-) Rocket Motel  https://www.rocketmotel.com/ skąd do głównej ulicy mieliśmy 5min spacerem.

Znajdziecie tu restauracje, sklepiki i mnóstwo kolorowych pomników bizonów. Mężczyźni mali i duzi mogą skorzystać z usług barbera, który jest w centrum miasteczka. Mój mąż był zachwycony :-))

Barber

Wyjeżdżając już ze stanu w kierunku Nebraski postanowiliśmy zatrzymać się jeszcze w Parku Narodowym Wind Cave. Położony jest na północ od miasta Hot Springs. Możecie spędzić tu cały dzień, korzystając z miejscowych atrakcji. My zdecydowaliśmy się na zwiedzanie Wind Cave - wietrznej jaskini. Otrzymała ona miano Parku Narodowego. Jest piątą, najdłuższą jaskinią na świecie. Bilety możecie kupić na miejscu w Visitor Center. Ceny od 1$ do 17$. Jaskinie zwiedzanie tylko z przewodnikiem, w grupach około 20 osobowych. Jest to miejsce bez wątpienia warte poświęcenia uwagi, które robi wrażenie...

więcej informacji znajdziecie klikając w ten link

To by było na tyle z naszej podróży po Południowej Dakocie. Z pewnością jest to stan, który słynie nie tylko z Mount Rushmore... Mamy nadzieję, że kiedyś tam wrócimy... :-)