Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zgoda

KENTUCKY / LOUISVILLE airplane

Do stanu Kentucky trafiliśmy jadąc z Kanady, z Niagara Falls ...

Kentucky słynie z najstarszych i najpopularniejszych w Ameryce Kentucky Derby. Czyli wyścigów konnych, które odbywają się co roku na słynnym torze Churchill Downs od około 150 lat. Tu oczywiście istnieje muzeum, które postanowiliśmy odwiedźić. Znajduje się ono w jednej z historycznych dzielnic miasta Louisville, zaledwie 10 minut od centrum miasta. Przed samym muzeum jest duży i bezpłatny parking. Bilety zakupilismy na miejscu. Sam obiekt jest ogromny, dlatego zwiedzanie odbywa się o określonych godzinach z przewodnikiem. Póżniej macie czas wolny, by zrobić zakupy w tamtejszych sklepikach :-)

I tak po spędzeniu kilku godzin w Kentucky Derby Museum udaliśmy się do hotelu, by zwiedzić Louisville. Zatrzymaliśmy się w The Grady Hotel, gdzie zostaliśmy na dwie noce. Był to jeden z piękniejszych hoteli w jakich byliśmy w USA. Śniadania były przepyszne. Hotel położony jest dosłownie minutę od The Muhammad Ali Center.

Louisville to największe miasto stanu Kentucky, oferujące naprawdę wiele atrakcji...

To właśnie w tym mieście założona została pierwsza na świecie restauracja KFC.

4th Street Live! jest kompleksem handlowo - usługowym. Gdzie zjedliśmy chyba najlepszy Brisket /wędzony mostek i surówkę coleslaw. Restauracja Guy Fieri's Smoke House oferuje mnóstwo innych pysznych rzeczy m.in. wędzone żeberka i przepyszną Margaritę. Dysponuję ogromną powierzchnią, ogrodzonym patio, dużą wędzarnią i dwoma barami. Smacznie i wesoło spędzicie tu czas :-) Ponadto znajdziecie tu automaty do gier, kino, sklepy, bary i restauracje oferujące kuchnie z całego świata.

Louisville Slugger Museum & Factory historyczne miejsce, oferujące wiele atrakcji. Tu możecie zwiedzić fabrykę kijów basebolowych i galerię muzealną. Posłuchać ciekawostek na temat historii w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości tego sportu. A podczas całego zwiedzania unosić się będzię niesamowity zapach drewna.

A na koniec otrzymacie prezent prosto z Louisville Slugger Factory...

Frazier Kentucky History Museum.

Zlokalizowane w centrum miasta, w dzielnicy West Main. Mówi się, że właśnie "tu świat spotyka się z Kentucky".

To oficjalny punkt początkowy słynnej Kentucky Bourbon Trail. Miejsce, gdzie możecie podziwiać wystawy muzealne, poznać historię założyciela, wpaść do sklepiku po ciekawe pamiątki i oczywiście degustować bourbon w tamtejszej destylarnii. Mój mąż był zachwycony tym miejscem:-)

Dzieci są mile widziane:-)

Barrels & Billets. Kolejne z miejsc wartych według nas odwiedzin. Mieści się ono również w centrum Louisville na West Main Street.

Tu możecie skosztować kilka odmian Bourbonu i zakupić sobie jakąś buteleczkę do domu:-) Wstęp jest dla osób od 21 roku życia, ale pozwolono nam wejść wówczas z 12 letnią córką:-)

Troll Pub Under the Bridge to miejsce, które polecono nam w hotelu. Znajduje się w centrum Louisville, tu możecie zjeść przepyszne, chrupiące kurczaczki, napić się kraftowego piwa i dać buziaka trolowi:-) Tu też dzieci są mile widziane:-)

Belle of Louisville Riverboats jest to biuro organizujące wycieczki parowcem. Oczywiście postanowiliśmy skorzystać z ich usług i wejść na pokład parowca Belle of Louisville. Najczęściej podróżujący tej wielkości parowiec w całej Ameryce i ostatni tego typu na świecie. Zabytek historyczny i ikona nadbrzeża Louisville, który pozwala przez dłużą chwilę poczuć się jak w XIX wieku.

Bilety zakupiliśmy na miejscu. Rejsy parowcem odbywają się o ściśle określonych porach. Do wyboru macie rejs dzienny, wieczorny, z kolacją lub bez. My zdecydowaliśmy się na rejs dzienny bez kolacji. Jednak bar jest dostępny na pokładzie. Można coś przekąsić i napic się czegoś.

Muhammad Ali Center.

Dzięki lokalizacji hotelu do tego muzeum mieliśmy dosłownie 1 minute piechotką. Bilety zakupiliśmy na miejscu. Tu możecie zobaczyć kolekcję, filmy, materiały interaktywne i eksponaty, które umożliwią wam poznanie życia i dziedzictwa Muhammada Ali. Słynnego amerykańskiego boksera, który został mistrzem świata wagi ciężkiej i złotym medalistą igrzysk olimpijskich. Miejsce ciekawe i warte odwiedzenia.

W ostatni dzień postanowiliśmy wybrać się na kolację do Joe's Crab Shack. Gdzie spróbować możecie przepysznych owoców morza, w tym oczywiście krabów. Ceny nie są najniższe, ale dla takich smaków warto zapłacić troszkę więcej. Po kolacji możecie wybrać się na spacer nadbrzeżem.

Uwaga !!! Wymagana wcześniejsza rezerwacja stolika.

Louisville to kolejne z miast, które pokazało nam odmienność Stanów Zjednoczonych. Degustatorzy:-) odnajdą się tu napewno. Rodziny z dziećmi mogą skorzystać z wielu innych atrakcji miasta, niekoniecznie zanurzając się w destylarniach...

Miłego pobytu w Louisville w Kentucky:-)